maandag 27 april 2015

Herkenning - verbinding - gedragen weten - geraakt worden

"Als ik dicht bij mezelf ben komt wat ik nodig heb vanzelf naar me toe"

In m'n vorige blog schreef ik over een persoonlijke dip - ik kon even niet meer uit de voeten met wat er aan informatie over de toestand in de wereld binnenkwam (en komt).

Bijna meteen eroverheen krijg ik een stuk tekst toegeschoven waarin ik mezelf volledig herken. En enkele dagen later een bericht van een bijeenkomt georganiseerd door de Zen Peacemakers - mensen die vanuit pure betrokkenheid en oordeelloos in actie komen waar nodig.
Met de titel: "Hoe spiritueel omgaan met ecologie".
Ik had in een gesprek al genoemd dat ik mijn oplossing waarschijnlijk in het spirituele zou kunnen vinden!

De bijeenkomst was gisteren.
Veel van wat er aan informatie gedeeld werd was me natuurlijk bekend.
Wat van zo'n bijeenkomst echter veel meer doorwerkt en bijblijft is de intentie. Zo'n 22 deelnemers, heel verschillende mensen met heel verschillende achtergronden en levensinvullingen. Met als belangrijkste overeenkomst: het willen doen en het goed willen doen.
Van te voren kende ik alleen Petra, en haar alleen nog via Twitter en Facebook.
En toch metéén vanaf binnenkomst het gevoel hebben: dit is een mooie en veilige plek.
kooktoestelen op zonne-energie in een vluchtelingenkamp

"Als ik emotioneel geraakt wordt weet ik dat het klopt"

Dat gebeurde voortdurend. Oordeelloos luisteren was het uitgangspunt. Geen discussie, alleen uitwisselen en tot je nemen. Gelegenheid om je persoonlijke verhaal te vertellen en in de slotcirkel alleen vanuit je hart...
Met aan het einde in één woord je gevoel samenvatten: een paar keer "herkenning" en veel vaker "verbinding" gehoord!

Gelouterd en gesterkt kwam ik er weer vandaan.
Aansluitend een paar Facebook-vrienden opgezocht (die ik pas één keer eerder heb gezien) en ook met hen weer dezelfde ervaring. Meteen goed & vertrouwd. Elkaar met weinig woorden begrepen weten.
Het was een mooie dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten